קידום וטיפוח איכות חייו של התלמיד  כישוריו, יכולותיו,
תחומי העניין שלו ויכולתו להתמודד עם מגבלותיו:

תחומי העבודה:

v  מוטוריקה גסה

v  מוטוריקה עדינה

v  תפיסה ויזו מוטורית

v  הבחנה ותפיסה חזותית

v  הבחנה ותפיסה שמיעתית

v  תקשורת- האזנה ודיבור, כתיבה, קריאה וידע לשוני

v  פיתוח קוגנטיבי-לימודי

v  חינוך חברתי

הכנה לחיים עצמאיים ואוטונומיים:

יוזמה עצמית, בחירה, אחריות, דמיון, יצירתיות ושיפוט עצמי.

v  תפקוד עצמי: דאגה לצרכים בסיסיים, עזרה עצמית, אכילה,
נקיון, לבוש וכו.

v  פיתוח מיומנויות חיי יום יום:טיפול והכנת מזון, קניות, התמצאות
במרחב, נסיעות, שימוש במשאבים קהילתיים-דואר, חנויות,
שימוש במכשירים שונים-טייפ, טלפון, מכונת כביסה וכו.

v ניהול וטיפוח משק בית בדירה להכשרה "בית הבוגרים"

הכנה לחיי עבודה:

הכשרת התלמיד לחיי עבודה.

v  פיתוח מיומנויות עבודה כגון השחלה, הברגה, מיון,
אריזה ועוד.

v  הפנמת נורמות התנהגות במקום עבודה- עמידה בזמנים, התמדה,
שיתוף פעולה וכו'

v  התנסות בעבודות שונות בביה"ס ובקהילה: משתלה, גן חיות,
מע"ש (מפעל מוגן).

שילוב הפרט בקהילה:

בעבודה, בשעות הפנאי ובחברה.

v  פרוייקט בספריית הילדים והנוער של אוניברסיטת חיפה:
הנאה מעולם הספר.

v  מפגשי שילוב עם בתי ספר רגילים.

v  ביקורים במוזיאונים, קולנוע, בתי קפה, קניונים ועוד.

v  פעילות בתחומים שונים: העלאת הצגות, נגינה וקונצרטים,
סדנת תאטרון בובות במכללת גורדון ועוד.

כניסה למערכת