קידום וטיפוח איכות חייו של התלמיד כישוריו, יכולותיו,
תחומי העניין שלו ויכולתו להתמודד עם מגבלותיו:
תחומי העבודה:
v מוטוריקה גסה
v מוטוריקה עדינה
v תפיסה ויזו מוטורית
v הבחנה ותפיסה חזותית
v הבחנה ותפיסה שמיעתית
v תקשורת- האזנה ודיבור, כתיבה, קריאה וידע לשוני
v פיתוח קוגנטיבי-לימודי
v חינוך חברתי
הכנה לחיים עצמאיים ואוטונומיים:
יוזמה עצמית, בחירה, אחריות, דמיון, יצירתיות ושיפוט עצמי.
v תפקוד עצמי: דאגה לצרכים בסיסיים, עזרה עצמית, אכילה,
נקיון, לבוש וכו.
v פיתוח מיומנויות חיי יום יום:טיפול והכנת מזון, קניות, התמצאות
במרחב, נסיעות, שימוש במשאבים קהילתיים-דואר, חנויות,
שימוש במכשירים שונים-טייפ, טלפון, מכונת כביסה וכו.
v ניהול וטיפוח משק בית בדירה להכשרה "בית הבוגרים"
הכנה לחיי עבודה:
הכשרת התלמיד לחיי עבודה.
v פיתוח מיומנויות עבודה כגון השחלה, הברגה, מיון,
אריזה ועוד.
v הפנמת נורמות התנהגות במקום עבודה- עמידה בזמנים, התמדה,
שיתוף פעולה וכו'
v התנסות בעבודות שונות בביה"ס ובקהילה: משתלה, גן חיות,
מע"ש (מפעל מוגן).
שילוב הפרט בקהילה:
בעבודה, בשעות הפנאי ובחברה.
v פרוייקט בספריית הילדים והנוער של אוניברסיטת חיפה:
הנאה מעולם הספר.
v מפגשי שילוב עם בתי ספר רגילים.
v ביקורים במוזיאונים, קולנוע, בתי קפה, קניונים ועוד.
v פעילות בתחומים שונים: העלאת הצגות, נגינה וקונצרטים,
סדנת תאטרון בובות במכללת גורדון ועוד.