שיבוץ ומערכת שעות - הדרכת ZOOM (וובינר)

להלן לו"ז מפגשים בוובינר

מפגש ראשון - 15.07.2020

פתיחה

  • כניסה למערכת השעות. מי מורשה להיכנס ולערוך את מערכת השעות. 
    • מורים מקצועיים, הורים ותלמידים נחשפים למערכת רק לאחר פרסום המערכת. המידע עבורם  יוצג במסכים אחרים. מסכים אלו (שאנחנו הולכים לעבור עליהם) הם רק להגדרה ובנייה של מערכת השעות.
    • סקירה כללית של מבנה מערכת השעות (מבנה המסך) ותפעולו לנוחיות מירבית 
    • סקירה של התהליך – הגדרות – בניית סדין ( קבוצות לימוד ואיך הן מוגדרות) – שיבוץ

פרק ראשון – הגדרות מערכת שעות

בחלק זה נעבור על כל ההגדרות החשובת של מערכת השעות 

  • הגדרת מורים – פרטי קשר, שעות תקן ועוד
    • רשימת מורים למערכת השעות – יש לשים לב שיש שתי רשימות. רשימה למערכת השעות ורשימה נוספת למערכת הפעילה
  • הגדרת כיתות – הגדרת כיתות, קוד כיתה, שעות פרונטליות.
  • הגדרת מקצועות – כל הפעילויות של בית הספר כולל ישיבות צוות, מליאה וכו'. 
    • דגש חשוב על כפילויות
    • הבדל בין מקצוע למרכיב הערכה. 
    • מקצועות פיקטיביים – להמנע!
  • הגדרת לו"ז – בית ספר, מורים,  כיתות, מקצועות, קבוצות.
    • יש להזהר מהגבלות עודפות : גם מורים אבל בעיקר מקצועות. – קל להוסיף, קשה מאוד לנהל.
    • אפשרויות העתקה.

הכנה לפרק הבא : 

    • מה זה סדין ומה הן קבוצות הלימוד (איך הן בנויות)
    • התחלת בניית סדין כיתה – רק שעות פרונטליות. מקצועות ושעות לימוד.
    • אפשרות העתק הדבק.

מפגש שני - 19.07.2020

פרק 2 – בניית סדין חלק א'

 

בחלק זה נעבור על בניית הסדין של בית הספר. נלמד כיצד להוסיף קבוצות לימוד לכיתות ולמורים.

הגדרת קבוצות לימוד של כיתה  – שיוך קבוצות הלימוד למורים – השלמת קבוצות לימוד למורים בלבד (צוות, שהיה פרטני )

 

  • חזרה מהירה על מבנה המערכת, תהליך העבודה. 
  • הוספת קבוצת לימוד לכיתה
    • סוגי שיעורים : פרונטלי – העשרה(רוחב)
    • העתקת קבוצות לימוד לכל הכיתות (שכבתי)
    • שיוך מורים לקבוצות הלימוד של הכיתות
      • שיוך מהיר מחנכים ומקצועיים
      • שיוך דרך הסדין
  • הוספת קבוצת לימוד למורה
    • מעבר על סוגי שיעור  : פרטני , שהייה, צוות
    • ישיבות צוות
    • הוספת פרטני + שהייה ידני (ואוטומטי)
  • מחיקת קבוצות לימוד 
  • עריכת קבוצות לימוד
  • אשכולות וקבוצות לימוד מרובות משתתפים.
    • המלצה שלנו לעבודה עם אשכולות 
    • הגדרות של קבוצות הלימוד – שיוך תלמידים
    • יכול קביעה של סוג הלימוד למורה  פרטני בתוך אשכול)
    • חשיבות שמירה על קבוצת הלימוד לניהול הפדגוגי
דוגמא : בניית סדין למערכת שעות קפסולות 

בניית סדין חלק ב' – בדיקות סדין

 

בחלק זה נעבור על טיוב נתונים ובדיקות של הסדין, לסדין יש השפעה גדולה על השיבוץ ולאחר מכן על התנהלות השוטפת וגם על התעודות ולכן חשוב לוודא שהסדין תקין.

  • בדיקות סדין – לפי שעות תקן
  • דוחות מוכנות – חריגים
  • דוחות מוכנות – כללי (כיתות ומקצועות)
  • דוח סדין ( מערכת הדפסה) לכיתות ולמורים

מפגש שלישי - 21.07.2020

פרק 3 – מסך שיבוץ 

בחלק זה נכיר את מסך השיבוץ, נתחיל בתזכורת על תהליך העבודה ומבנה הדף 

 

מסך שיבוץ  – מעבר כללי על מבנה הדף כולל התאמה של נראות למשתמש.

  • הגדרת סביבת עבודה נכונה – התאמת המסך למשתמש
  • עבודה שוטפת – מבנה המסך
    • סרגל הכלים – כל איקון ומה הוא אומר.
      • לינק
      • צבעוניות
      • הצגת שעות מחנך
      • כיסוי מחנכים – פירוט בדוחות
      • מחיקת שיבוץ
    • מבנה העמודות ופירוט על כל עמודה. (מורים / כיתות)
    • ניהול קבוצת לימוד מתוך עמודת קבוצות – 
      • צפייה בלוז 
      • עריכת קבוצת לימוד
    • ניהול קבוצות לימוד מתוך מערכת השעות
      • מחיקה
      • נעיצה
      • מעבר למורה משוייך

התחלת עבודת שיבוץ – מאיפה מתחילים.

  • דוחות לשיבוץ 
    • סדר שיבוץ
    • 012
    • דוח אדום
    • כיסוי מחנכים
  • שיוך פרטניות
  • הפקת מערכות 
  • ניהול שוטףך

מפגש רביעי- 23.07.2020

פרק 4 – סיום שיבוץ 
בפרק זה נלמד את הפעולות הנדרשות לביצוע בסיום השיבוץ 
  • דיוור והפצת מערכות למורים
    •  הדפסת מערכות לכיתה ולמורה
    • הדפסת מערכת אורכית / רוחבית
    • שליחת המערכות במייל לכל תפוצת המורים
  • שיוך שעות פרטניות
  • ניהול שוטף של מערכת השעות
    •  
  • העדרויות והחלפות
    •  הגדרת מורה כנעדר
    • מציאת מחליף למורה
    • הפקת דוחות סיכום להחלפת שעות.
כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות