שיבוץ ומערכת שעות - הדרכת ZOOM (וובינר)
להלן לו"ז מפגשים בוובינר
מפגש ראשון - 15.07.2020
פתיחה
- כניסה למערכת השעות. מי מורשה להיכנס ולערוך את מערכת השעות.
- מורים מקצועיים, הורים ותלמידים נחשפים למערכת רק לאחר פרסום המערכת. המידע עבורם יוצג במסכים אחרים. מסכים אלו (שאנחנו הולכים לעבור עליהם) הם רק להגדרה ובנייה של מערכת השעות.
- סקירה כללית של מבנה מערכת השעות (מבנה המסך) ותפעולו לנוחיות מירבית
- סקירה של התהליך – הגדרות – בניית סדין ( קבוצות לימוד ואיך הן מוגדרות) – שיבוץ
פרק ראשון – הגדרות מערכת שעות
בחלק זה נעבור על כל ההגדרות החשובת של מערכת השעות
- הגדרת מורים – פרטי קשר, שעות תקן ועוד
- רשימת מורים למערכת השעות – יש לשים לב שיש שתי רשימות. רשימה למערכת השעות ורשימה נוספת למערכת הפעילה
- הגדרת כיתות – הגדרת כיתות, קוד כיתה, שעות פרונטליות.
- הגדרת מקצועות – כל הפעילויות של בית הספר כולל ישיבות צוות, מליאה וכו'.
- דגש חשוב על כפילויות
- הבדל בין מקצוע למרכיב הערכה.
- מקצועות פיקטיביים – להמנע!
- הגדרת לו"ז – בית ספר, מורים, כיתות, מקצועות, קבוצות.
- יש להזהר מהגבלות עודפות : גם מורים אבל בעיקר מקצועות. – קל להוסיף, קשה מאוד לנהל.
- אפשרויות העתקה.
הכנה לפרק הבא :
- מה זה סדין ומה הן קבוצות הלימוד (איך הן בנויות)
- התחלת בניית סדין כיתה – רק שעות פרונטליות. מקצועות ושעות לימוד.
- אפשרות העתק הדבק.
מפגש שני - 19.07.2020
פרק 2 – בניית סדין חלק א'
בחלק זה נעבור על בניית הסדין של בית הספר. נלמד כיצד להוסיף קבוצות לימוד לכיתות ולמורים.
הגדרת קבוצות לימוד של כיתה – שיוך קבוצות הלימוד למורים – השלמת קבוצות לימוד למורים בלבד (צוות, שהיה פרטני )
- חזרה מהירה על מבנה המערכת, תהליך העבודה.
- הוספת קבוצת לימוד לכיתה
- סוגי שיעורים : פרונטלי – העשרה(רוחב)
- העתקת קבוצות לימוד לכל הכיתות (שכבתי)
- שיוך מורים לקבוצות הלימוד של הכיתות
- שיוך מהיר מחנכים ומקצועיים
- שיוך דרך הסדין
- הוספת קבוצת לימוד למורה
- מעבר על סוגי שיעור : פרטני , שהייה, צוות
- ישיבות צוות
- הוספת פרטני + שהייה ידני (ואוטומטי)
- מחיקת קבוצות לימוד
- עריכת קבוצות לימוד
- אשכולות וקבוצות לימוד מרובות משתתפים.
- המלצה שלנו לעבודה עם אשכולות
- הגדרות של קבוצות הלימוד – שיוך תלמידים
- יכול קביעה של סוג הלימוד למורה פרטני בתוך אשכול)
- חשיבות שמירה על קבוצת הלימוד לניהול הפדגוגי
דוגמא : בניית סדין למערכת שעות קפסולות
בניית סדין חלק ב' – בדיקות סדין
בחלק זה נעבור על טיוב נתונים ובדיקות של הסדין, לסדין יש השפעה גדולה על השיבוץ ולאחר מכן על התנהלות השוטפת וגם על התעודות ולכן חשוב לוודא שהסדין תקין.
- בדיקות סדין – לפי שעות תקן
- דוחות מוכנות – חריגים
- דוחות מוכנות – כללי (כיתות ומקצועות)
- דוח סדין ( מערכת הדפסה) לכיתות ולמורים
מפגש שלישי - 21.07.2020
פרק 3 – מסך שיבוץ
בחלק זה נכיר את מסך השיבוץ, נתחיל בתזכורת על תהליך העבודה ומבנה הדף
מסך שיבוץ – מעבר כללי על מבנה הדף כולל התאמה של נראות למשתמש.
- הגדרת סביבת עבודה נכונה – התאמת המסך למשתמש
- עבודה שוטפת – מבנה המסך
- סרגל הכלים – כל איקון ומה הוא אומר.
- לינק
- צבעוניות
- הצגת שעות מחנך
- כיסוי מחנכים – פירוט בדוחות
- מחיקת שיבוץ
- מבנה העמודות ופירוט על כל עמודה. (מורים / כיתות)
- ניהול קבוצת לימוד מתוך עמודת קבוצות –
- צפייה בלוז
- עריכת קבוצת לימוד
- ניהול קבוצות לימוד מתוך מערכת השעות
- מחיקה
- נעיצה
- מעבר למורה משוייך
- סרגל הכלים – כל איקון ומה הוא אומר.
התחלת עבודת שיבוץ – מאיפה מתחילים.
- דוחות לשיבוץ
- סדר שיבוץ
- 012
- דוח אדום
- כיסוי מחנכים
- שיוך פרטניות
- הפקת מערכות
- ניהול שוטףך
מפגש רביעי- 23.07.2020
פרק 4 – סיום שיבוץ
בפרק זה נלמד את הפעולות הנדרשות לביצוע בסיום השיבוץ
בפרק זה נלמד את הפעולות הנדרשות לביצוע בסיום השיבוץ
- דיוור והפצת מערכות למורים
- הדפסת מערכות לכיתה ולמורה
- הדפסת מערכת אורכית / רוחבית
- שליחת המערכות במייל לכל תפוצת המורים
- שיוך שעות פרטניות
- ניהול שוטף של מערכת השעות
- העדרויות והחלפות
- הגדרת מורה כנעדר
- מציאת מחליף למורה
- הפקת דוחות סיכום להחלפת שעות.